בעולם קידום אתרים מרבית המידע הנפוץ הינו תיאורטי המסתמך על תוצאות פרקטיות שנעשו לאחר ניסיון, תהייה וטעייה.. למרבה המזל יש כמה תיאוריות שהם קצת מעבר לתיאוריה, וכאשר תיישמו אותם תוכלו לקדם את האתר שלכם בגוגל אורגנית בצורה מרשימה אשר תניב לכם תוצאות בהקדם.
- מחקר מילות מפתח – לא אחת ניתן לראות מקדמים או בעלי אתרים המדלגים על שלב קריטי זה בעת קידום אתרים בגוגל, או לכל הפחות "מסתפקים" בהצצה אל המתחרים ומעתיקים את רשימת הביטויים ומילות המפתח שלהם בהנחה שהם כן עשו מחקר מילות מפתח מקיף. כמובן שזו טעות מדרגה ראשונה.. כי אם תרצו לקבל יתרון יחסיי על המתחרים בתקופת הזמן הראשונה של העבודה, היא תקרה רק עם מילות מפתח שהמתחרים לא השכילו להתחרות עליהם.
- כמות או איכות? – שאלת השאלות.. ובכן אין פה נכון או לא נכון, אלא רווח מול תועלת ורמת תחרות מול נפח חיפושים. למשל: בתחרות גבוהה אשר בה המתחרים השקיעו על תוכן ברמה גבוהה תיאלצו גם אתם להשוות את רמת התוכן ע"מ להתחרות שם. לעומת זאת כאשר מדברים על ביטויי זנב ארוך שבהם התחרות אינה חזקה, כאן המקום לצמצם עלויות ולהזמין גם תוכן SEO סטנדרטי ע"מ לתפוס מיקומים.
- גוגל מודד אתכם לאורך זמן – כיום יותר מבעבר לגוגל יש המון סבלנות ואורך רוח לפני שהוא ידרג את האתר שלכם קבוע. אחד הפרמטרים המרכזיים של גוגל הוא ללא ספק מגמת עלייה לאורך זמן. ובהרחבה: נניח שבחודש הראשון העלתם 10 מאמרים, ובחודש שלאחריו 15, ולאחריו 5 ולאחריו שוב 5 – גוגל יראה את האתר כנמצא במגמה שלילית של מאמרים, וא"כ המתחרה שלכם ששומר על קצב אחיד או יתרה מכך, מגמתי, הוא זה שיגרוף את הכניסות.
- המתחרים שלכם לא באמת חזקים – כן, למעשה שום חברת ענק, מותג או תאגידים למיניהם לא "נולדו" כאלה, אלא עשו זאת לאחר עבודה מאסיבית והתמדה מסביב לשעון. לכן, גם אם יש מתחרה שנראה לכאורה "ביריון" שאי אפשר לעקוף אותו, זכרו כי הוא לא באמת כזה אם גם אתם תפתחו שרירים. במילים אחרות: עם כוח רצון והתמדה גם אתם תיהיו "ביריונים" ותגרפו את הטראפיק האורגני במילות המפתח שלכם.
- תוספים מתקינים רק שאין ברירה – על חשיבות מהירות טעינת אתרים כבר דובר רבות, אולם נדמה כי דווקא המשקל המרכזי שהוא למעשה תוספי אתר, קיבל פחות דגש. תוספי אתר הם למעשה שורות קוד המשלבות פקודות שונות וסקריפטים שדורשות מהאתר להתייחס אליהם מחדש בכל טעינת עמוד באתר. כדי להימנע מכך, רצוי לשלב כמה שפחות תוספי וורדפרס, ואם לכם ידע בפיתוח פיצ'רים ופונקציות בוורדפרס אפשר לומר כי הרווחתם כפול.