לפני שאתם רצים לבצע מחקר מילות מפתח (או יותר נכון, לפני שאתם מזמינים מחקר מאיתנו), רצוי מאוד שתדעו לענות לעצמכם על כמה שאלות בשביל לחסוך לעצמכם זמן ועבודה רבה של תיקונים וסירובים לאחר המחקר. (לא משנה מי מבצע את המחקר בתכלס).
שימו לב, השאלה הינן שאלות ברמה השיווקית העליונה, כך שאם אתם לא חלק ממחלקת השיווק של החברה שאתם רוצים לקדם, או לא חלק מהפעילות השיווקית בצורה זו או אחרת, אין לכם דרך אמיתית לענות על השאלות האלו, אבל מוזמנים תמיד לנסות.
1. האם יש מטרת על לעסק שלכם?
"אני רוצה שייכנסו לאתר שלי" זו לא תשובה, או לפחות לא תשובה מקצועית כל כך. בסופו של יום, תנועה יכולה להגיע לפעמים גם במיליונים, אבל השאלה הגדולה היא מה בעצם הם יעשו באתר שלכם אותם גולשים? האם הם מתכוונים לרכוש מוצר כלשהו? האם הם מתכוונים להמשיך פעילות אתכם להמשך הדרך גם אחרי שהם ייצאו מהאתר? חשוב מאוד להגדיר מטרת על לכל עסק, ובעיקר בעידן האינטרנט בו לפעמים זה שונה באונליין, חשוב להגדיר את מטרת האתר שלכם.
דוגמאות למטרות על לאתר: (לפעמים שונה ממטרת העל של העסק)
- פניות של לידים (טפסי יצירת קשר)
- כניסות לאתר (במידה ומדובר באתר תוכן בלבד)
- מכירות מוצר דרך האתר
- מכירות מוצר דרך החנות הפיזית / אופליין (כלומר, להניע גולשים להגיע לסניפים עצמם)
- הרשמה לניוזלטר של העסק / האתר
- יצירת קשר טלפונית
- מענה על תוכן באתר (תגובות / דיונים וכו')
2. האם התוכן שלי באתר עונה על הצרכים של הגולש הפוטנציאלי?
לא משנה כמה מילות מפתח תרצו לקדם עבור האתר שלכם, בסופו של יום, חשוב מאוד להבין שלהביא את הגולש לא תמיד יהיה כזה קשה (בעזרת אופטימזיציה נכונה ובחירת מילות מפתח לתהליך), אבל להביא את הגולש ליצור קשר או לממש את מטרת העל של האתר (כמוזכר בסעיף הראשון) צריך הרבה יותר מרק "מילת מפתח", צריך גם לדעת לספר לו את הסיפור שהוא חיכה לשמוע, להראות לו את התוצאה הסופית שהוא חיפש באינטרנט, זה יכול להיות גאדג'ט חדש וזה יכול להיות שירותי הרחקת יונים. הכל תלוי במה שנכתוב לו בהתאם למה שהוא חיפש.
3. האם יש הנעה לפעולה באתר שלי?
בואו ונקווה שכל מה שכתבתי הנ"ל בוצע, ויש לכם אחלה מטרת על לאתר ויש לכם אחלה תוכן חדש באתר שבאמת גורם לגולש להגיד "הופה, זה בדיוק מה שחיפשתי", השאלה הגדולה היא – האם הוא הבין את מטרת העל של האתר? האם הוא הצליח למצוא את ההנעה הזו שגרמה לו ליצור קשר / לקנות את המוצר / להשאיר פרטים וכו'? היום, בעידן שבו הכל מהר מהר, חשוב מאוד כבר בשניות הראשונות שהגולש נמצא באתר, שיבין איך הוא יכול ליצור קשר איתנו, וגם אם עדיין לא החליט – אין בעיה, שיטייל באתר, אבל שלא ישכח את הפעילות האחרונה והחשובה לפני שהוא יוצא מהאתר, שייצור איתנו קשר.
4. האם יש לי משהו אחר לתת מהמתחרים שלי?
לא משנה לפעמים כמה עבודה נעשה על האתר שלנו, על העסק שלנו ואפילו על התוכן ועל האופטימיזציה להמרות שלנו, אנחנו עדיין צריכים להבין שמדובר בלקוח שמחפש שירות כזה או אחר, ואם לא ניתן לו את מה שהוא צריך עם הערך המוסף שהוא ירצה, אין שום סיבה שיישאר באתר למעט העובדה שהוא כבר עייף מהחיפושים והוא בחר בכם רק בגלל ש"נמאס לו", שזו בהחלט הדרך האחרונה שנרצה שיבחרו בנו, אנחנו לא הילד שנשאר אחרון בבחירות למשחקים, אנחנו אלו שיכולים לתת לו את הפייט שהוא צריך במלחמה שלו, הכל עניין של בחירות. גם שלו, וגם שלכם. את האמת? ההחלטות הטובות ביותר מגיעות בדרך כלל מהמחקרים שבעלי האתרים מבצעים, אז אולי כדאי באמת שתחכו קצת עם ההחלטות הכבדות ותנו לנו לעזור לכם.