זה מאוד עוזר להביא לשולחן נקודת מבט חדשה על איך מנועי חיפוש מתפקדים כאשר נושא השיחה עוסק בתחום של קידום אתרים לעסקים קטנים. תחשבו על זה בצורה הזו: אנחנו קרובים מאוד לנקודה של מיליארד אתרים אשר קיימים על נושאים שונים. כתוצאה מזאת, האינטרנט צריך כלים אשר מחברים בין כל התוכן הזה עם משתמשי הקצה. כאן נכנסים לתמונה מנועי החיפוש, המספקים לנו גורם מתווך לגישה של המחפשים אל כל התוכן שקיים היום באינטרנט. בסופו של דבר, מטרתם של מנועי החיפוש היא לתת לגולשים חווית משתמש איכותית. במקרה זה, חוויה טובה תתבטא בקישור לתוכן איכותי ומועיל אשר מקשר לאתרים הכי קרובים למה שהמחפש רצה למצוא כאשר ביצע את החיפוש מלכתחילה.
המטבע של מנועי החיפוש הוא מילות חיפוש. מילות חיפוש הן הדרך אשר המשתמשים אומרים לגוגל, בינג ומנועי חיפוש שונים מה הם בעצם רוצים למצוא, וזוהי הדרך הכי חשובה שאותם מנועי חיפוש יוצרים אינדקס ויוצרים קטגוריות לתוכן הקיים. אבל, עם כמעט מיליארד אתרים היושבים שם בחוץ, חלוקת קטגוריות למילות החיפוש היא כמעט ולא מספקת. במקום זאת, מנועי החיפוש פיתחו אלגוריתמים אשר הפכו לחכמים במיוחד, מורכבים, ובתקווה להיות מדויקים ככל הניתן בחילוק התוכן לקטגוריות.
מספר עצום של פקטורים מניע את האלגוריתמים של מנועי החיפוש, נעים בין הדרך שבה האתר עצמו בנוי ועד לכמה קישורים מאתרים שונים מחברים אליו ומה בעצם התוכן הקיים באתר אומר. אך אותם אלגוריתמים הם חסויים ושמורים בסוד, כך שבעולם קידום האתרים היום הרבה מאוד זמן מתבזבז באיסוף מידע ונתונים, יצירת ניסויים, וחיבור ואיסוף רמזים אשר יעזרו להבנה יותר טובה של מה בעצם עובד ומצליח ומה לא כאשר אנחנו מנסים לקדם את האתר למיקומים יותר טובים.
הרעיון עצמו לבעלי אתרים הוא די פשוט: אתם חייבים ליצור אתר אשר יתחשב בקהל הלקוחות שלכם ובמטרות העסקיות שלכם. אתם גם צריכים לזכור שמנועי החיפוש הם ישות שצריך להתחשב בה בדרך שאתם עושים את העסקים שלך בבמה הדיגיטלית. הבנה עמוקה של גישות העבודה השונות לאופטימיזציה למנועי חיפוש ישימו אתכם במצב הטוב ביותר כדי לדרג את האתר שלכם במיקום גבוה. בין אם אתם עובדים על קידום האתר בעצמכם או עם שותף, או משתמשים בשירותיה של חברה לקידום אתרים לעסקים קטנים או ייעוץ לקידום אתרים, אתם אחראים באופן מלא להחלטות אשר ישפיעו על העסק והאתר שלכם.